Wykonanie i wdrożenie systemu informatycznego OGNIWO
- Szczegóły
- Utworzono: 2012-04-02
- Poprawiono: 2013-09-26
- Opublikowano: 2012-04-02
- Redakcja i publikacja: Michał Szota
Instytut Geodezji i Kartografii ogłasza przetarg nieograniczony na wykonanie i wdrożenie systemu informatycznego OGNIWO.
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
ZAMAWIAJĄCY
NAZWA I ADRES
Instytut Geodezji i Kartografii
ul. Modzelewskiego 27
02-679 Warszawa
www.igik.edu.pl
RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: instytut badawczy.
PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: przetarg nr KP-ZP/3/12 na wykonanie i wdrożenie systemu informatycznego OGNIWO.
2. Rodzaj zamówienia: usługi.
3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie i wdrożenie systemu informatycznego OGNIWO umożliwiającego wykorzystanie naukowych zasobów informacyjnych IGiK dla celów naukowo-badawczych, gospodarczych i edukacyjnych oraz prowadzenia badań naukowych z zastosowaniem technologii społeczeństwa informacyjnego. Przedmiot zamówienia jest ostatnim, kluczowym etapem projektu pt.” Rozwój zasobów geoinfrmacyjnych i ich udostępnienie w ramach Ogólnokrajowego Systemu Geoinformacji Naukowej Integrującego Wiedzę Geodezyjną – OGNIWO”. W ramach projektu przeprowadzono już:
a) identyfikację i analizę zasobów geoinformacyjnych IGiK pod kątem ich publicznego udostępniania w postaci cyfrowej;
b) opracowano projekt architektury systemu uwzględniającego centralną bazę danych IGiK oraz repozytorium danych przestrzennych i bibliotecznych, bazy metadanych oraz usługi sieciowe danych przestrzennych w zakresie wyszukiwania, przeglądania i pobierania danych oraz usług stowarzyszonych, dla wybranych zasobów opracowano schematy aplikacyjne w języku UML zgodnie z metodyką zgodną z normami ISO i dokumentami INSPIRE;
c) opracowano schematy aplikacyjne dla poszczególnych zasobów geoinformacyjnych gromadzonych w IGiK w celu ich modernizacji, integracji i harmonizacji;
d) opracowano standard gromadzenia danych bibliotecznych;
e) zmodernizowano układy zasilania bezprzerwowego sprzętu komputerowego zgromadzonego w serwerowni IGiK, przebudowano układy bezpiecznikowe wraz z podłączeniem ich do zasilacza bezprzerwowego;
f) zamontowano dodatkowe urządzenia klimatyzacyjne w sali komputerowej i pomieszczeniu z zasilaczami UPS.
Nadal trwają prace nad harmonizacją i integracją zasobów geoinformacyjnych IGiK w celu zapewnienia ich łatwego wykorzystania w wielu aplikacjach przez różne podmioty oraz współdziałania z zasobami informacji przestrzennej innych jednostek, prace te zostaną zakończone do 31.12.2012 roku.
Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia znajduje się w Załączniku nr 1 do SIWZ.
Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 72000000-5.
Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Czas trwania zamówienia wynosi 15 tygodni od dnia podpisania umowy.
INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
WADIUM
1. Informacja na temat wadium: Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 4.500 PLN (słownie: cztery tysiące pięćset złotych). Wadium może być wnoszone w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego PEKAO S.A. 18 1240 6247 1111 0000 4973 5547.
ZALICZKI
1. Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
1. Wiedza i doświadczenie.
2. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że posiada wiedzę i doświadczenie niezbędne do wykonania zamówienia, potwierdzone dokumentami wymienionymi w pkt 6 Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
1. W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
a) wykaz osób wykonujących zamówienie;
b) opis doświadczenia Wykonawcy.
2. W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
a) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
b) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem składania ofert;
c) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzające, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem składania ofert.
PROCEDURA
TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
KRYTERIA OCENY OFERT
1. Kryteria oceny ofert: Kryteria oceny ofert są określone w Załączniku nr 1 do SIWZ.
2. Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
ZMIANA UMOWY
1. Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie
INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.igik.edu.pl
- Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Instytut Geodezji i Kartografii, Dział Koordynacji Projektów, ul. Modzelewskiego 27, 02-679 Warszawa
- Termin składania ofert: 03.09.2012 godzina 11:00, miejsce: Sekretariat Instytutu Geodezji i Kartografii, ul. Modzelewskiego 27, 02-679 Warszawa, pokój nr 101, I piętro.
- Termin związania ofertą: okres: 30 dni (od ostatecznego terminu składania ofert).
- Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt nr POIG.02.03.02-00-023/10, tytuł Projektu: „Rozwój cyfrowych zasobów geoinformacyjnych i ich udostępnienie w ramach Ogólnokrajowego Systemu Geoinformacji Naukowej Integrującego Wiedzę Geodezyjną – OGNIWO. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Pytania i odpowiedzi:
Pytanie nr 1:
W załączniku F (Wykaz przypadków użycia systemu OGNIWO), do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, na stronie 29 znajduje się opis przypadku użycia SPU-2.10.1.31 Zarządzaj widocznością widoku 2D/3D. Opisany jako "Aktor wybiera opcję wyboru widoku przestrzennego. System prezentuje formatkę z opcją wyboru widoku 2D/3D. Aktor wybiera opcję 2D lub 3D. System wyświetla widok mapy zgodnie z wyborem Aktora."
Zwracamy się z prośbą doprecyzowanie informacji na temat widoku 3D.
Odpowiedź:
Na etapie prototypowania geoportalu systemu OGNIWO przypadki użycia:
- SPU-2.10.1.31 w zakresie widoku 3D
- SPU-2.10.7: SPU-2.10.7.1 - SPU-2.10.7.4
nie zostały uwzględnione, ponieważ nie stanowią funkcjonalności geoportalu OGNIWO oraz nie mają być dostępne dla użytkownika końcowego.
Pytanie nr 2:
W załączniku F (Wykaz przypadków użycia systemu OGNIWO), do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, na stronie 31 znajduje się opis przypadków użycia następujących przypadków użycia dotyczących grupy przypadków użycia P2.10.7 Zarządzanie GUI tj.:SPU-2.10.7.1 Konfiguruj stronę/formatkę, SPU-2.10.7.2 Publikuj zmiany, SPU-2.10.7.3 Włącz/Wyłącz tryb projektowy strony/formatki, SPU-2.10.7.4 Zarządzaj interfejsem użytkownika.
Zwracamy się z prośbą o wyjaśnienie czy wymienione przypadki użycia mają być realizowane jako fragment funkcjonalności geoportalu oraz jako fragment funkcjonalności aplikacji www? Czy wymienione przypadku użycia mają być dostępne dla użytkownika końcowego geoportalu?
Odpowiedź:
Na etapie prototypowania geoportalu systemu OGNIWO przypadki użycia:
- SPU-2.10.1.31 w zakresie widoku 3D
- SPU-2.10.7: SPU-2.10.7.1 - SPU-2.10.7.4
nie zostały uwzględnione, ponieważ nie stanowią funkcjonalności geoportalu OGNIWO oraz nie mają być dostępne dla użytkownika końcowego.
SIWZ prace informatyczne (PDF, 205.05 KB)
wniosek o Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia (PDF, 117.73 KB)
Załącznik nr 2 do SIWZ (PDF, 119.84 KB)
Załącznik nr 3 do SIWZ (PDF, 141.9 KB)
Załącznik nr 4 do SIWZ (PDF, 180.89 KB)